Kanoe.cz

Výstavba nové slalomové tratě v Troji se blíží!

nadhled podzim_vychodniPraha – Už roky sní čeští vodní slalomáři o nové trati v Troji a její výstavba je zase o něco blíž.  Zastupitelstvo hlavního města Prahy totiž schválilo výkup pozemků mezi Vltavou a protipovodňovou hrází od nového trojského mostu po ulici Pod Havránkou, tudíž tak může být realizována revitalizace veřejného prostoru Troja – Vodácká, jehož má být nová umělá dráha součástí. Stavět by se mohlo začít za dva roky. 

 

O nové trati se mluví už mnoho let, první důležitý krok přišel před třemi lety, kdy záměr revitalizovat prostředí v Troji u Vltavy schválili radní hlavního města. Tentokrát Praha uvolní na odkup pozemků více než 20 milionů korun. Celý prostor kolem vody by se měl otevřít pro veřejnost, zmizí ploty, přibudou nové možnosti pro volnočasové aktivity a hlavně se uleví ulici Vodácká, kterou si oblíbily stovky chodců, cyklistů či bruslařů.

„Je to skvělá zpráva pro všechny slalomáře i obyvatele Prahy. Bojovali jsme za to. Přinese nám to zlepšení podmínek pro trénink i závody. Zároveň dojde k obnově a vytvoření nového prostoru kolem slalomové dráhy, což je skvělé pro všechny Pražany, kteří do této lokality chodí na procházky nebo sportovat,“ potěšila zpráva bronzového medailistu z OH v Riu kajakáře Jiřího Prskavce.

V příštích dvou letech je třeba dokončit výkup zbývajících menších pozemků, dokončit změnu územního plánu a zajistit financování. Nová trať by měla podle hotového projektu stát zhruba 120 milionů korun. V Troji se už dvakrát konalo mistrovství světa a zdejší oddíl USK Praha skoro každoročně hostí závod Světového poháru. Dráha bude využívána zejména k přípravě pro vodní slalom, rodeo a raftingu, dále k výcviku studentů a složek integrovaného záchranného systému a také ke komerčním aktivitám pro veřejnost.

Trať bude 12 metrů široká, 270 metrů dlouhá, bude mít převýšení kolem čtyř metrů a kapacitu 1500 diváků. Celkem by dráha měla měřit 529 metrů a na jeho dolním toku budou odpočinkové plochy pro veřejnost. Přes trať budou vybudovány dva mosty a také vratný kanál. Obtížnost stávající slalomové dráhy bude snížena na rekreační splouvání a pro trénink začátečníků. Areál je součástí podporovaného projektu národních sportovních olympijských center.

Praha připravuje revitalizaci území o rozloze 11 hektarů, park bude kombinovat pobytové plochy s herními a sportovními prvky, chybět by nemělo lanové centrum, hřiště pro děti, venkovní posilovna, hřiště pro míčové hry či malé kulturní atrium s letním kinem.

„Rozhodnutí umožní revitalizaci jednoho z nejzajímavějších míst Prahy z pohledu sportu a trávení volného času. Umělá slalomová dráha v Troji i přilehlé území nabídnou skvělé možnosti vyžití pro rekreační i profesionální sportovce. Jsem přesvědčen, že vodní slalomáři si pomoc opravdu zaslouží, protože jejich reprezentace České republiky je mnoho let fantastická,“ řekl náměstek primátorky pro dopravu, sport a volný čas Petr Dolínek.

situace01situace _navrhLetecky pohled_16

Publikováno: 1 rok 1 měsíc zpět Od Tereza #921
Avatar uživatele Tereza
Psala jsem na Facebook, uz je to dele, napisu i sem...
Dekujeme, Stando, za vysvetleni. Z clanku a z citovaneho vyjadreni p. Rohana (viz diskuze na Facebooku) to nebylo zjevne, proto takove reakce.
Publikováno: 1 rok 1 měsíc zpět Od Administrátor #918
Avatar uživatele Administrátor
Dobrý den Káčo,
asi došlo k velkému nedorozumění v plánovaném využití nové tratě:
- na nové slalomové dráze bude stejná možnost tréninku pro slalomáře a veřejnost jako doposud (na tom se nic nemění) a navíc bude možnost realizace rodeového válce (vlny), který stávající trať v podstatě postrádá
- ohledně zlehčení stávající dráhy je to tak, že je to požadavek právě proto, aby veřejnost mohla sjíždět slalomovou dráhu ačkoliv není vodácky zdatná. Navíc díky novým překážkám bude možné obtížnost měnit. Těžší bude nová dráha a kdo se na ní bude cítit, bude jí moct využít
- větší možnosti využití obou tratí zároveň je samozřejmě závislé na průtoku - tedy množství srážek, ale zároveň i na požadavcích na množství vody pro elektrárnu na jezu. Pokud nebude dostatečný průtok na plný provoz obou tratí, bude možné starou trať přizpůsobit na menší průtok a dále jí provozovat alespoň třeba pro děti či vodáky s menšími zkušenostmi. Nová trať by fungovala dále stejně jako v současné době stará pro všechny. Při nejnižším stavu vody by se stará trať musela vypnout, ale nová by stále fungovala pro všechny vodáky jako ta současná
- nejpodstatnější co se projektem zamýšlí je revitalizace prostoru, tedy otevření celého prostoru pro veřejnost proměnou na parkové úpravy s možností sportovního vyžití a to nejen vodáckým sportem
- nová dráha nebude v přímém sousedství se současnou komunikací po které jezdí auta, kola a bruslaři což často způsobuje nebezpečné situace

Opravdu by nás moc mrzelo, pokud by zrovna lidé od vody měli tento projekt napadat.
Obzvlášť když věřím, že jde opravdu jen o nesprávné porozumnění.

Standa Ježek
Publikováno: 1 rok 1 měsíc zpět Od Káča Barešová #917
Avatar uživatele Káča Barešová
Podle vyjádření Jirky Rohana z Českého svazu kanoistiky na divokých vodách "...poteče voda oběma slalomovými dráhami jen v případě že bude dostatečný průtok Prahou, což je 135m3/sek., ... Pokud bude menší průtok, tak poteče převážně nová slalomová dráha, ale pro možnost využití veřejnosti a tréninku žáků bude také otevírána stávající slalomová dráha kde bude výrazně snížena obtížnost úpravou na překážkách."
Pojďme si to rozebrat:
1) průtok pro oba kanály?
Jestliže je limit 135m3/sek, pak tedy voda tekla v průměru 2 měsíce v roce 2014, půl roku v roce 2013, 5 měsíců v roce 2012 a 3 měsíce v roce 2011 (voda.chmi.cz/roc/). Za tyto čtyři roky je to tedy v průměru 4 měsíce v roce, kdy by bylo možné provozovat oba kanály najednou. Navíc nutno podotnout, že pouze v roce 2013 byl požadovaný stav vody i v letních měsících (tedy v červnu a červenci). Tedy v době, kdy je kanal nejvíce navštěvovaný a nejvíce využívaný širokou veřejností.
2) průtok pouze jedním kanálem?
Z vyjádření pana Rohana to vypadá, že nová slalomová dráha bude vyhrazena pouze slalomářům a občas otevřou i starý kanál pro veřejnost. To ale samozřejmě jenom v časech, kdy na novém kanále nebudou trénovat slalomáři, protože průtok oběma rameny zároveň nebude průměrně 8 měsíců v roce možný. Můžeme tedy doufat možná v pár hodin týdně.
3) snížená obtížnost na překážkách?
A to jako proč?! Podle článku bude "Obtížnost stávající slalomové dráhy ... snížena na rekreační splouvání a pro trénink začátečníků.", což si přeložme tak, že důvodem je vlastně trénink slalomářů začátečníků, protože z rekreačních "splouvačů" si dokážu představit tak akorát turisty na nafukovacích kruzích, komu by to vyhovovalo.
Nechápu jak tedy může například náměstek primátorky pan Dolínek tvrdit, že "Umělá slalomová dráha v Troji i přilehlé území nabídnou skvělé možnosti vyžití pro REKREAČNÍ i profesionální sportovce." a v celém článku si dovolí neustále vyzdvihovat přínosy pro "veřejnost" a "všechny Pražany", když jediný kdo z toho bude z vodáků profitovat budou slalomáři, a naopak zbytek vodácké komunity na tom bude silně tratit. Jak můžete navíc vidět z přiloženého obrázku, který byl vybrán čistě náhodně ze záznamů z webové kamery, slalomový kanál a dokonce i trénující vodáci amatéři přitahují diváky, a díky tomu to v okolí Trojského kanálu za hezkého počasí dost žije. Pochybuji, že vypuštěné rameno kanálu bude vzbuzovat stejné divácké nadšení.
Pro ty, kteří se v této komunitě nepohybují zároveň musím podoknout, že česká vodácká komunita není malá a mimo jiné díky Trojskému kanálu se můžeme pyšnit mnoha skvělými závodníky i mimo slalomovou scénu, kteří Českou republiku reprezentují jak na závodech v extrémním kayakingu, tak na závodech ve freestyle kayaku. Nemluvě o českým kajakářích, kteří dosáhli světového renomé za expediční vodácké výpravy, a pro které hraje Trojský kanál významnou roli ve fyzické přípravě.
Pro všechny z nás, kteří se kayakingu na divoké vodě věnujeme představuje Trojský slalomový kanál jediné místo v Praze, kde je možné rozvíjet fyzické a technické dovednosti jízdy na divoké vodě. Je s podivem, kolik skvělých extrémních kajakářů v České republice vyrostlo, když si ovědomíme, jak málo možností pádlování na divoké vodě v ČR máme. A dovolím si tvrdit, že Troja je jednou z hlavních příčin.

Adidas Sickline

SP La Seu

 

Partneři ČSK DV

logo CEPS

letenky na míru


www.monada.cz
zajišťuje fyzioterapii reprezentačnímu týmu vodních slalomářů

ME slalom Tacen

Tacen 2017

Mistrovství Evropy U23 a juniorů ve slalomu

SP Ivrea

logo ivrea
Live stream
Online výsledky
ČT Sport - přímý přenos
neděle 3.9. 13:30-14:30

Mistrovství světa U23 a juniorů ve slalomu

3.SP Markkleeberg

Instagram #czechcanoe

SP Troja 2017

WRR Markkleeberg

AusOpen 2017

Kanoista divoké vody 2016

SP 2016 Tacen

logo Tacen2016

Tacen (SLO)
9. - 11. 9. 2016

ME U23 a juniorů ve slalomu

Výsledky slalom

 

Facebook ČSK DV

 

Facebook ICF