• 1
  • 2
  • 3

Hradilek na Zélandu, Přindiš na lyžích aneb kde se připravují vodní slalomáři a kanoisti

Ve čtvrtek 15. ledna v Bea centru a v pátek 16. ledna v Slovanském domě se budou v Olomouci udělovat ceny pro nejlepší kanoisty uplynulého roku.
Nejúspěšnější vodní slalomáři se už teď různě připravují na letní sezonu a o svých novinkách prozradili více Jiří Prskavec, Štěpánka Hilgertová, Vavřinec Hradilek, Vít Přindiš, Kateřina Kudějová nebo Stanislav Ježek a také trenér, čerstvě trojnásobný tatínek Ondřej Štěpánek.

Mistr Evropy Jiří Prskavec už letos pádloval v Al Ain, ale vyzkoušel i lyže:
• „Moje zimní příprava začala soustředěním v italském Livignu, kam jsme odjeli na běžky a kde jsem po dvou letech stál taky na sjezdovkách. Pak jsem se hned po Vánocích vypravil do Emirátů, což bylo skvělé rozjezdění před soustředěním v Austrálii, kam se chystám v únoru. Navíc jsem se vyhnul všemu cukroví, které o svátcích vždycky spořádám, takže spokojenost.
Fyzicky se cítím zase o trochu lépe než loni. V záběru cítím větší sílu než předchozí roky, ale o formě se rozhodně mluvit nedá. Myslím, že hlavní teď je užívat si ježdění a snažit se toho najezdit co nejvíce."

Štěpánka Hilgertová strávila Vánoce doma a užila si i střevíčky:
• „Podzim a období do Vánoc obvykle trávíme v Praze, příprava je kondičně zaměřená a speciální slalomový trénink je spíš v „udržovacím režimu". V lednu mám v plánu doplnit přípravu soustředěním na horách a v únoru už vyrážíme na tři týdny do Emirátů. Fyzicky se zatím cítím dobře, zejména speciální silová příprava, kterou druhým rokem děláme s kondičním trenérem Romanem Gomolou, mi myslím svědčí, a dokonce mě i baví :-)
Co mě v poslední době nejvíc potěšilo? Den, kdy jsem se při příležitosti vyhlášení Sportovce roku přezula z neoprenových botiček do tanečních střevíčků."

Stříbrný z ME Vítek Přindiš bojoval se zraněním, ale neflákal se:
• „Fyzicky se cítím dobře, protože jsem teď na sobě dost intenzivně pracoval (stacionární kolo, šlapadlo, atd.), abych nebyl úplně marný. Na sjezdovo-běžecké soustředění jsem odjel v sobotu 10. ledna ve tři ráno. Cíl cesty je italské Livigno, kde budu týden běhat na běžkách, jezdit na sjezdovkách a posilovat rameno, abych po návratu mohl již poprvé zkusit pádlování na rovné vodě. Další hlavní část přípravy se odehraje v Emirátech, kam se chystám 16. února na měsíční soustředění, po kterém snad budou následovat první závody v německém Lipsku, Solkanu a na místě činu v Londýně."

Vavřinec Hradilek je již od půlky prosince na Novém Zélandu. Absolvuje taky dvoutýdenní kemp v Austrálii, kde bude jezdit objem na olympijském slalomovém kanále.

• „Zéland je spíše o kondičním tréninku v teple a o výhodě uvolněného prostředí. Jsem tu sám ze slalomářů a mám tu skvělou partu místních kamarádů, které nevidím celý rok. Zážitkem byla oslava vánoc. Na „štědrý den" jsme si přivstali, jeli zasurfovat na moře, potom jsme si před obědem sedli na motorku a projeli místní lesy, odpoledne zajezdili na wakeboardu a zapádlovali na kajaku, no a potom ještě za světla se rozbalily dárky :-)
Jinak se cítím skvěle, odtrénoval jsem toho spoustu, forma není a ještě doufám pár týdnů nebude, jelikož do startu sezony je opravdu daleko, rád se budu cítit hůře v těchto dnech než pak před závody. Ale vzhledem k období se na vodě celkově cítím perfektně."

Kajakářka Kateřina Kudějová odcházela z MS sice se zklamáním, ale s velkou motivací do další sezony:
• „Zatím jsem stihla pouze krátké soustředění v Čuňovu, protože momentálně se plně věnuji školním povinnostem. Čeká mě pouze měsíční soustředění v Austrálii, až mi v únoru skončí zkouškové období.
Stal se mi zajímavý zážitek s pasem. Minulý týden jsem si chtěla vyřídit vízum do Austrálie a nemohla jsem ho najít, obrátila jsem celý byt třikrát naruby, ale pas nikde. Tak už jsem byla připravena zrušit letenku, ale podívala jsem se za radiátor a tam byl zapadnutý."

Organizátor a stále aktivní kanoista Stanislav Ježek jezdil do Vánoc na vodě v Troji:
• „Koncem ledna se chystám do Austrálie – tam je to na trénink na vodě přes zimu stejně nejlepší. Bohužel taky nejdražší. Zatím jsem zdravý, což považuju za úspěch, protože vloni jsem celé Vánoce strávil v posteli, a i když dávají docela dost pohádek, tak mě to nebavilo."

Trenér nejlepších deblířů Ondřej Štěpánek je zatím s tréninky spokojený:
• „Fyzicky jsou na tom dobře, ale v zimní přípravě to není důležité, závody jsou daleko, tak musíme ještě makat. Do Emirátů jedeme až v únoru. Dosud jsme stihli jen týden běžek v Harrachově. Ale nejvíce mě v poslední době potěšilo narození třetího dítěte, syna Marka."

Sjezdaři se připravují v současné době v domácím prostředí – zejména na horách, jak popisuje Tomáš Slovák:
• „Byli jsme teď na týdenním oddílovém soustředění v Bedřichově. Reprezentace sjezdařů odjíždí 17. ledna na zimní soustředění do rakouského Ramsau a v polovině února pak na již tradiční měsíční soustředění do španělského přímořského centra Empuriabrava."

Rychlostní kanoistika
Nejlepší rychlostní kanoisté se v současné době připravují v Česku, řada z nich úspěšně absolvovala o uplynulém víkendu závody na běžkách v rámci Jizerské 50. „Ještě pojedu jeden závod na běžkách a v polovině února se vydám na soustředění do Portugalska," řekl kanoista Martin Fuksa, dvojnásobný medailista z mistrovství světa. Jako jediný z nejlepší sedmičky reprezentantů nejede v sobotu na lyžařské soustředění do Livigna, kam zamíří mistři světa a Evropy na čtyřkajaku Daniel Havel, Lukáš Trefil, Josef Dostál a Jan Štěrba i deblkanoisté Jaroslav Radoň a Filip Dvořák. Tato šestice se pak v únoru vydá na tradiční soustředění do oblíbených destinací v USA. Mezinárodní sezonu začnou rychlostní kanoisté evropským šampionátem v domácím prostředí v Račicích, kde se bude závodit od 1. do 3. května.

KANOISTA ROKU: Ve čtvrtek 15. ledna se budou vyhlašovat výsledky celého svazu ČSK. Oceněni budou nejlepší senioři i junioři v olympijských i neolympijských disciplínách a také nejlepší kolektivy za uplynulou sezonu. Čtvrteční slavnostní akce je určena pro zvané, novináře a VIP hosty. O den později, tedy v pátek 16. ledna večer, se v olomouckém Slovanském domě vyhlásí tradiční výsledky a kategorie v rámci Kanoisty roku – divoké vody. Oceněny budou také nejlepší raftařské posádky roku 2014.

Tagy: press, slalom

Partneři vodního slalomu

Skupina ČEZUniqaBIG SHOCK!Auto PodbabskáGalasportGRMHikoAirMarinePLANTinspektaAlpinePRO

Činnost podporována institucemi

Národní sportovní agenturaArmádní sportovní centrum DuklaVictoria - Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Mediální partneři

Facebook ICF

Kanoe.cz

Český vodácký server

Český svaz kanoistů, z.s.
Zátopkova 100/2
+420.242429245
info@kanoe.cz
Po-Pá: 9.00 - 16.00

Uložit
Uživatelské nastavení cookies
Stránky využívají cookies pro zajištění co nejlepšího fungování pro čtenáře. Pokud se rozhodnete odmítnout použití cookies, nemusít stránky fungovat dle vašich představ.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Číst více
Nezbytné
Tytot cookies jsou potřebné pro zajištění správného fungování webu. Tyto nelze vypnout.
Admin Tools
Přijmout
Analyticcké
Nástroje pro analýzu dat návštěvnosti stránek.