• 1
  • 2
  • 3

Co dělat a čemu se vyvarovat, když dáváte rozhovor

veltrusy mediaUž o pár dnů se nám vykrystalizuje sestava vodních slalomářů, kteří nás budou reprezentovat nejen na vodě, ale i v médiích. Ross Solly ze Sportscene dal dohromady několik pomocných bodů, čemu se při interview s novináři vyvarovat a naopak.

Co dělat

1. Poslouchejte otázky.
2. Používejte jednoduché odpovědi.
3. Když nevíte odpověď, nehádejte. Raději řekněte „Na toto neumím odpovědět.“
4. V případě, že se rozhovor zvrtne i na kontroverzní téma, nejlepší je vyhnout se tomu. Snazší je říci „Já jsem se jen soustředil na vlastní výkon".
5. Pokud tazatel trvá na odpovědi, je nejlepší říct „Jak jsem řekl, jen jsem se soustředil na vlastní výkon, a opravdu neznám všechny detaily".
6. Vždy se snažte poděkovat sponzorům. Všichni pak budou šťastní.
7. I když můžete být velice rozrušení, snažte se mluvit pomalu.
8. „Buď sám sebou“ - mnoho dotazovaných je při rozhovoru nervózních, protože se obávají, že budou říkat něco hloupého. Ale pokud budete prostě autentičtí a hovořit vlastním stylem, jako byste mluvili na dobrého přítele, je méně pravděpodobné, že byste působili vylekaně.
9. Dívejte se na tazatele, nikoli na kameru. Lépe uslyšíte otázku, a když se nebudete dívat do kamery, budete uvolněnější.
10. Využijte příležitost poslat dál své poselství. Bez ohledu na to, jaká je otázka, vždy můžete říci: „Ano, to je pravda, a musím říct, že nic z toho by nebylo možné bez ....“

Co nedělat

1. S tazatelem se nedohadujte a nepřete. Pamatujte, že se novináři často snaží zjistit, jaké jsou vaše emoce, a když se vám závod zrovna nepovede, může to být velmi nepříjemné.
2. Pokud vás tazatel tlačí k odpovědi, je snazší říci „Hele, dnes mi to nevyšlo, ale dal jsem do toho všechno“, nebo „Udělal jsem pro to všechno, co bylo v mých silách“.
3. Pokud budete požádáni, abyste se vyjádřili k otázce, o které nechcete mluvit, neodpovídejte. Pokud jde o kontroverzní téma, je lepší se k tomu celkově nevyjadřovat.
4. Pamatujte, že kamery a mikrofony jsou zapnuté po celou dobu, a zaznamenají všechno. Nenadávejte na trenéra, nepomlouvejte soupeře a nekritizujte rozhodčí.
5. Vyhněte se sociálním sítím, když jste naštvaní, unavení nebo opilí :-) !
6. Nenechte se vyfotografovat v situacích, které by mohly vás nebo tento sport uvézt do trapné situace.
7. Dávejte pozor, čemu dáváte "Like" na Facebooku a Instagramu. Média se můžou dovědět, co „lajkujete“, takže se raději držte dál od politiky, rasových a témat atp. (Pokud to není vaším záměrem se v této oblasti nějak angažovat).
8. Mimo soutěže nenesete žádnou povinnost dělat rozhovory, pokud vás o to nepožádá váš olympijský výbor nebo národní federace.
9. Nepoužívejte jednoslovné odpovědi jen proto, že jste rozzlobení nebo zklamáni.
10. Pokud se cítíte rozrušení nebo vylekaní, nemějte strach požádat o minutu na uklidnění. Pokud nejde rozhovor do živého přenosu, není důvod, proč by se nedalo počkat, pokud se připravíte.

Zdroj: https://www.facebook.com/notes/sportscene/rio-2016-the-dos-and-donts-when-being-interviewed/10153473914571860

Tagy: slalom, nominace, Světový pohár


Partneři vodního slalomu

Skupina ČEZUniqaBIG SHOCK!Auto PodbabskáGalasportGRMHikoPLANTinspektaAlpinePRO

 

Činnost podporována institucemi

Národní sportovní agenturaArmádní sportovní centrum DuklaVictoria - Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

 

Mediální partneři

Česká televizeRadiožurnál

 

Příprava Juniorské reprezentace probíhá za Podpory

NadaceCEZ

 

Fyzioterapii Reprezentačního družstva "A" zajišťuje

Monada - klinika komplexni rehabilitace

 

Facebook ICF

Kanoe.cz

Český vodácký server


Český svaz kanoistů, z.s.
Zátopkova 100/2
+420.242429245
info@kanoe.cz
Po-Pá: 9.00 - 16.00

Uložit
Uživatelské nastavení cookies
Stránky využívají cookies pro zajištění co nejlepšího fungování pro čtenáře. Pokud se rozhodnete odmítnout použití cookies, nemusít stránky fungovat dle vašich představ.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Číst více
Nezbytné
Tytot cookies jsou potřebné pro zajištění správného fungování webu. Tyto nelze vypnout.
Admin Tools
Přijmout
Analyticcké
Nástroje pro analýzu dat návštěvnosti stránek.
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout