• 1
  • 2
  • 3

Zlaté žně v Bosně. Tři ze čtyř zlatých medailí putují do České republiky!

Čeští reprezentanti na mistrovství světa ve sjezdu ukázali druhý den svou týmovou sílu a v klasickém závodu družstev ve třech kategoriích ze čtyř brali zlaté medaile. Své disciplíny ovládli kanoisté Ondřej Rolenc, Antonín Haleš a Vladimír Slanina, kajakářky Anežka Paloudová, Martina Satková a Tereza Brožová a hlídka deblkanoistů ve složení Marek Rygel s Petrem Veselým, Filip Jelínek s Václavem Kristkem a Martin Novák s Antonínem Halešem.

Singlkanoisté vybojovali zlato s náskokem čtyři sekund na hlídku Německa. „Už po včerejším dlouhém závodě jsme věděli, že podle individuálních výsledků můžeme bojovat o zlato. Závod to ale nebyl jednoduchý, museli jsme jet opravdu na maximum. Taktika se nám povedla přesně tak, jak jsme chtěli a konečně jsme urvali náš vysněný titul mistrů světa,“ okomentoval výkon zlatého českého tria Slanina.

Kajakářky získaly druhé české hlídkové zlato bezkonkurenčním výkonem a navrátily tak titul do České republiky po deseti letech. „Na startu jsme měly ze soupeřek velký respekt, protože startovní pole bylo opravdu nabité. Už na prvním mezičasu jsme ale dostaly informaci, že jsme ve vedení, to nás nakoplo a svůj náskok už jsme jen zvyšovaly. Z medaile máme obrovskou radost, ale nějaké oslavy teď musíme odložit, hned odpoledne už jdeme na trénink sprint,“ upozornila Brožová na skutečnost, že MS je teprve ve své polovině.

Zlatý hattrick završila hlídka deblkanoistů. „V letošní sezóně jsme všichni velmi vyrovnaní. Při včerejším dlouhém sjezdu jsme všechny tři posádky skončily v jedné vteřině, takže bylo celkem obtížné vymyslet taktiku, kdo vlastně koho potáhne a kdo pojede na jaké pozici. Na trati jsou zde kromě vln dvě opravdu dlouhé roviny, kde se musíte navzájem hecovat a snažit se nahnat co nejvíce na své soupeře. To se nám dnes podařilo, zvítězili jsme a máme neskutečnou radost. A deblová radost je dvojnásobná radost,“ zářil po zisku titulu krumlovský Novák.

Naopak hlídka kajakářů letos přišla po dlouhých šestnácti letech v dlouhém závodě o medailové umístění. Kamil Mrůzek, Tomáš Slovák a Filip Hric bojovali do posledního metru a jejich výkon stačil na páté místo. “Bohužel jsme asi trochu doplatili na mojí nezkušenost s hlídkovými závody. Po startu jsem měl trochu problémy udržet se Kamilovi na vlně a párkrát jsem z ní spadl, což nás stálo cenné vteřinky, které nám pak v cíli chyběly. Letos ještě sbírám zkušenosti, tak doufám, že v dalších letech budu mít ještě šanci náš výkon vylepšit,” řekl nováček týmu Hric.

V sobotu dopoledne startuje druhá polovina MS kvalifikací ve sprintu. Finále se pak pojede v devět hodin večer za umělého osvětlení. V neděli celý program šampionátu uzavře závod sprintových hlídek.

Oficiální stránky MS s výsledky:
www.canoebanjaluka.com
Live výsledky:http://www.timing-mojstrana.com/

Kontakt pro média:

Zuzana Trojáková, tel.: +420608277872
e-mail:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
web:www.kanoe.cz
Facebook:www.facebook.com/cskdv

Partneři sjezdu na divoké vodě

UniqaLitovelGRMGalasportHikoAlpinePRO

Činnost podporována institucemi

Národní sportovní agenturaArmádní sportovní centrum DuklaVictoria - Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Mediální partneři

Česká televizeRadiožurnál

Facebook ICF

Kanoe.cz

Český vodácký server

Český svaz kanoistů, z.s.
Zátopkova 100/2
+420.242429245
info@kanoe.cz
Po-Pá: 9.00 - 16.00

Uložit
Uživatelské nastavení cookies
Stránky využívají cookies pro zajištění co nejlepšího fungování pro čtenáře. Pokud se rozhodnete odmítnout použití cookies, nemusít stránky fungovat dle vašich představ.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Číst více
Nezbytné
Tytot cookies jsou potřebné pro zajištění správného fungování webu. Tyto nelze vypnout.
Admin Tools
Přijmout
Analyticcké
Nástroje pro analýzu dat návštěvnosti stránek.