Náklon na C2


  • Protože v závěsu je ten, na jehož stranu se loď naklání, je tento jezdec zodpovědný za “balanc” mezi pádlem a lodí, tedy za rovnováhu, kdy zmenšení nebo zvětšení náklonu koriguje pádlem.
  • Pro jezdce, který pádluje na druhé straně, je potřeba udělat odklon. Je velmi častou chybou, že především těžší jezdec nebo zadák a nejhůř těžší zadák si pořád naklání loď trochu na svou stranu, nepovolí náklon.
  • Toto je specialita zkušených zadáků zaučujících děti, éterické dívky a další nedostatečně hmotné osoby: Najíždějí si vesele do proudu sobě na ruku, naopak ale do proudu nevjedou. Místo aby se naučili povolit náklon, vysadí háčka a různě na C2, jeté v singlu, přehazují pádlo. Zde je potřeba naučit háčka pořádný závěs, kterým se udrží v náklonu, a pak mu prostě věřit. Pro kvalitní jízdu nestačí náklon povolit, musí jít opravdu o odklon, tlak na opačné koleno, než kde zabíráme.

IMG_1767
Jízda háčka v odklonu.

IMG_1761
Jízda zadáka v odklonu. Je vidět práce kolen zadáka a to, co v jiné kategorii než C2 není - zadák dělá náklon, ale stabilitu musí udržet háček, protože má pádlo po proudu


I když je řeč o náklonech dvojice, přidáváme ukázku jízdy v odklonu na singlu. Častější je jet s pádlem přes ruku, ale v rámci nácviku je dobré zvládnout i tento způsob.


Jízda, kdy každý pořád naklání loď na svou stranu a nepovolí náklon na druhou
Zrušení náklonu příliš brzy
Ignorování práce lehčího háčka. Musíte si navzájem důvěřovat a to i při velkém hmotnostním rozdílu.



Návrat na začátek stránky